Kinkerstraat 62a, 1053 DZ Amsterdam
ALGEMEEN:
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Go NKD en een cliënt waarop Go NKD deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Voor elke vorm van huid- en/of ontharingsbehandeling met Medcos IPL/SHR machine gelden afwijkende voorwaarden waarvoor wordt verwezen naar onderstaande addendum in Engels.
INSPANNINGEN:
Go NKD zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Go NKD zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
AFSPRAKEN:
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 12 uur voorafgaande aan de afspraak aan Go NKD melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Go NKD het volledige honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Go NKD moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 12 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
BETALINGEN:
Go NKD vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant, pin of via overschrijving te voldoen.
PERSOONSGEGEVENS EN PRIVACY:
De cliënt voorziet Go NKD vóór de eerste behandeling van gegevens, waarvan Go NKD aangeeft dat deze noodzakelijk zijn, of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Go NKD neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem en op een klantenkaart. Go NKD behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Go NKD zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt
GEHEIMHOUDING:
Go NKD is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Go NKD verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
AANSPRAKELIJKHEID:
Go NKD is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Go NKD is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
De ondernemer is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan de ondernemer of een persoon in zijn dienst dan wel stagiaire is toe te rekenen. De aansprakelijkheid is echter beperkt tot het beloop van het bedrag dat ter zake van het schadevoorval door de verzekeraar van ondernemer zal worden uitgekeerd.
Indien de klant problemen heeft met de huid, wordt de klant dringend aangeraden altijd direct de (huis) arts te raadplegen. De (huis) arts kent de klant zijn of haar medische geschiedenis en is in staat de klant persoonlijk te onderzoeken en heeft de ervaring en kennis om effectief in te spelen op de situatie.
De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor door de ondernemer geleden schade die door een aan de consument toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt.
GARANTIE:
Go NKD geeft de cliënt 5 dagen garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie vervalt indien:
De cliënt de adviezen voor thuisverzorging van de huid niet of niet goed heeft opgevolgd.
• De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
• De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of advies van Go NKD gebruikt heeft.
KLACHTEN:
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk en persoonlijk gemeld worden aan Go NKD. Go NKD dient door cliënt in gelegenheid gesteld worden de klacht persoonlijk te beoordelen aan de hand van analyse en anamnese. Go NKD moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal Go NKD de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Go NKD en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
RECHT:
Op elke overeenkomst tussen Go NKD en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalen
Addendum m.b.t. huid- en onharingsbehandeling met MedCos IPL/SHR machine:
Article 1: IPL/SHR Treatments
1.1 The client gives the institute permission to perform one or more treatments as described in this agreement. A treatment can consist of a single treatment and/or a treatment based on several treatments or a course of treatments that are achieved at different times. Should the client decide during a treatment course to also purchase a different type of treatment than the MedCos® method, the same conditions of this agreement apply to this other treatment(s). A treatment and/or a course of several treatments will be carried out by the institute in accordance with the number and amount and/or amounts as may be stated on this agreement or otherwise agreed upon.
1.2 The client is aware that certain risks are associated with IPL treatments and that success and/or a certain degree of individual result can never be guaranteed by the institute. The client is aware that the indication of the number of “necessary” treatments agreed between the client and the institute for a good treatment result can never be guaranteed by the institute. Furthermore, the client is aware that upon completion of a successful hair removal treatment, it is desirable to counteract the decline of the hair reduction obtained by taking at least 1 – 2 maintenance treatments per year. In order to achieve an optimal cosmetic result, the client will follow the advice given by the institute before and after a treatment and report any misunderstood effect to the institute after each treatment.
1.3 The Client agrees that the Institute is never directly or indirectly liable for any damage or claim of the Client regarding the result “eg. disappointing treatment results” of a treatment or any cause of damage that is directly or indirectly related to a treatment. The Client indemnifies the Institute and/or the treating employee/star against claims, also from third parties, with regard to this article and will not evade his/her payment and further obligations arising from this agreement through compensation or otherwise.
Article 2: Customer Service
2.1 The institute strives for the best possible treatment of the client. If the client has a complaint about the institute and/or one of its employees, the client can submit an official written complaint, only if the nature and purport of the complaint have not already been is regulated in the terms of this agreement, this complaint will be handled by the institute as described in this article.
2.2 You can address a complaint to the customer service department of the institute, this department will send you a confirmation of receipt of your complaint. The Institute’s service department is conducting an investigation into the events to which your complaint relates. Based on its findings, the service department will reach a decision on the merits of the complaint and you will be notified in writing. Depending on the nature of the complaint, the aim is to deal with it within three months.
Article 3: Payment
3.1 The Client cannot invoke a discount or compensation with regard to the payment obligations arising from this agreement and, unless otherwise specified, all amounts stated in this agreement include VAT.
3.2 Full payment to the institute of the total amount(s) owed by the client arising from this agreement must have taken place no later than on the first treatment date before the first treatment will take place.
3.3 If the client cannot keep an appointment made for a treatment and does not cancel 24 hours prior to this appointment date and time, the client owes the institute the full treatment amount.
3.4 If the client does not pay within the agreed term, she/he will be deemed to be in default by operation of law and the institute will be entitled, without any notice of default being required, to pay the client the entire amount due, including all amounts of installments that have not yet appeared, which will then be immediately and at once are to charge 1.25% interest per month from the due date, without prejudice to the other rights accruing to the institute, including the right to claim from the client all costs associated with the collection, both judicial and extrajudicial collection costs, the at the latest amounting to at least 15% of the amount to be collected with a minimum of € 200.00 plus VAT. In such a case, the institute is entitled to suspend all treatments of a client until full payment has been made by the client. Everything mentioned in this article applies to all payments arising from this or any other existing or future agreements between both parties.
Article 4: Disputes
4.1 The Client expressly agrees that this agreement will be governed exclusively by Dutch law. Insofar as mandatory legal provisions prescribe otherwise, the District Court in Amsterdam will have exclusive jurisdiction to hear claims arising from this agreement, unless the institute prefers to bring the case before the District Court under whose jurisdiction the client falls. All costs to be incurred by the institute for the effectuation and retention of its rights, both of an extrajudicial and judicial nature, shall be borne by the client.
Article 5: Final provision
5.1 Agreements outside these agreements do not bind the parties, unless they have been confirmed in writing by the Institute’s Board. All additions, deletions and amendments to this agreement and any appendices associated with it are not effective if they have not been approved by the management of the institute.
5.2 The institute is at all times entitled to transfer all or part of its rights arising from this agreement to third parties.